Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
https://discord.gg/QCRdw8xVE8

 

 I.Sınıfların I.Dersi - Derslik

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
Horace Rufus Allison
Ölü
Horace Rufus Allison


Mesaj Sayısı : 1987
Kayıt tarihi : 18/06/10
Yaş : 31
Lakap : Ozyy

I.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: I.Sınıfların I.Dersi - Derslik   I.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyPaz Ağus. 01, 2010 2:59 pm


I.Sınıfların I.Dersi - Derslik 3484kjjkljkljlkjlk

- Okula yeni başlayan I. Sınıfların dersi burada verilmektedir.


En son Horace Rufus Allison tarafından Cuma Ağus. 20, 2010 4:07 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Horace Rufus Allison
Ölü
Horace Rufus Allison


Mesaj Sayısı : 1987
Kayıt tarihi : 18/06/10
Yaş : 31
Lakap : Ozyy

I.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: I.Sınıfların I.Dersi - Derslik   I.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyC.tesi Ağus. 21, 2010 10:19 am

Dersin Konusu: İksir Biliminin Esasları
Dersin Profesörü: Horace Rufus Allison
Ders Zamanı/Hava Durumu: Öğleden Sonra İlk Ders / Yağmurlu
Dersin İşlendiği Yer: Zindanlar
Dersin İşlenişi: Malzeme ve Hazırlama Teorik Ders
Sınıfın Durumu:
Profesör Allison masasında öylece oturup sınıfı izliyor. Bu arada kazanlardan çıkan o sisli dumanlar zindanları sarıyor ve etrafı huzur verici bir ortama dönüştürüyor. Öğrenciler sınıfa tek tek giriyorlar, her biri boş bir masaya geçip önündeki birbirinden farklı iksir malzemelerine bakıyorlar. Öğrenciler önlerinde duran malzemeleri incelerken profesör de elinde tuttuğu zaman küresini bırakıyor ve öğrencilerini şöyle bir izliyor. Aslında tüm öğrencilerinin akıllı olduğunu düşünüyor, öğrencileri ona doğru bakarken o gülümsüyor. Bunun yanında dolaplarda bulunan renkli iksir şişleri, sınıfa daha da güzel bir hava katıyor. Öğrencilerin ilgisini çeken bu iksir şişeleri, şimşeğin çakmasıyla beraber parlaklığını yitiriyor ve karanlığa gömülüyor. Öğrenciler havanın neden bu kadar yağmurlu olduğunu düşünürlerken profesör de hızlıca yerinden kalkıp iksir dolabının doğru yanına yaklaşıyor ve eski, yıpranmış bir kitabın sayfalarını karıştırıyor. Öğrenciler de tam bu sırada sınıfta yerlerini alıyorlar. Aradan çok geçmeden profesör, elindeki kitabını tekrar dolabına koyuyor ve gülümseyen bir yüzle öğrencilerine bakıyor. Hepsinin yüzünde ayrı bir heyecan parıltısı olduğunu seziyor. Kısa bir izlenimden sonra profesör artık konuşmasını gerektiğini fark ediyor ve öğrencilerini daha fazla bekletmeyerek konuşmaya başlıyor.

Ders Başlıyor...

'' Öncelikle dersime hepiniz hoşgeldiniz. Giriş konuşması yapmaktan her ne kadar nefret etsem de sizlerle tanışmak gerçekten mutluluk verici. Daha dün gibi oturduğum sıralarda şimdi sizler oturuyorsunuz, bu gerçekten inanılmaz. Eski günlerim aklıma geldi, iksir dersini çok severdim, çok eğlenceli gelirdi. Zaten bunları sevdiğimden dolayı iksir profesörü oldum. İksirlere karşı çok meraklıyımdır çocuklar. Okulda bana iksir ustası diyenlerde var, belki de öyleyimdir. Neyse öncelikle kendimi bir tanıtayım. Ben Horace Rufus Allison. Sizlerin iksir profesörünüzüm. Zaman geçtikçe inanın beni daha iyi tanıyacaksınız. Kurallardan pek hoşlanmayan bir tipimdir ama neyse. Pardon unutuyordum, bu arada bu okulun baş yardımcısıyım, haberiniz olsun. ''

Profesör konuşmasını bitirdikten sonra sınıfın en başına gelip önünde duran masadan bir döven aldı ve sınıfa doğru gösterdi. Bugün anlatacağı konular genellikle bunlar üzerinde olacaktı ' İksirler, malzemeleri, nasıl yapılır? ' gibi bir çok konu üzerinde iksir ve yapılışlarını anlatacaktı. Nasıl yapıldığı, ne gerektiği bunlar hakkında bilgi verilecekti. Öğrencilerin ilgisini epey bir çekecek gibi gözüküyordu. Profesör her zaman ki gibi yine sakin tavrını korumaya devam ediyordu, bu ders onun için epey bir eğlenceli olacaktı. Sınıfın sessizleşmesiyle beraber profesör tekrardan konuşmaya başladı ve belinden hızlıca çıkarmış olduğu asasını tahtaya doğru doğrulttu.

'' Evet arkadaşlar. Elimde gördüğünüz döven, bir malzemenin toz haline getirilmesi için kullanılır. Yani bu dersimizde genellikle malzemelerin nasıl yapıldığı, nasıl hazırlandığı gibi konular üzerinde duracağız. Tahta da gördüğünüz yazılar, bir iksir malzemesini hazırlamak için kullanabileceğimiz bir kaç bilindik yöntemden bahsediyor. Bu arada tahtada yazılanları lütfen not alın, eğer dönem sonunda sınavlara kalırsanız, bu konulardan da sorumlu tutulacaksınız.

Tahtada yazılanlar:

- Kesmek: Bu herhangi bir malzemeyi hazırlamak için kullanılan en bilinen yöntemdir. Malzemenin bilinen etkisini değiştirmez.
- Dövmek: Bu yöntem malzemenin etkisini hızlandırır. Malzemenin toz haline getirilmesi için kullanılır.
- Eritmek: Bu yöntem kaynatmadan önce yapılır. Eğer iksirin içine tek başına konulursa dövme işlemiyle aynı etkiye sebep olur. Malzemeyi sıvı hale getirmek için kullanılır.
- Kaynatmak ( eritildikten sonra ): Bu yöntem kaynamış sıvı malzemeyi iki veya daha fazla parçaya ayırır böylece iksir yapımcısı iki karşıt etki için istediği parçayı seçebilir.
- Dilimlemek: Bu yöntem malzemenin etkisini arttırır. Malzemeleri küçük parçalara dönüştürmek için kullanılır. ''


Öğrenciler tahtada yazılan yazıları parşömenlerine not alırlarken profesör de sıralarında arasında gezinmektedir. Dışarıdan gelen şimşek sesi dışında sınıfta çıt yoktur. Herkes sessiz bir şekilde yerinde oturup not almaktadır. Dersin anlatımla geçmesi, öğrencilerin beklemediği bir durumdur, Horace bunu fark etmiştir. Ama ne olursa olsun temeli olmayan bir öğrencinin bir şey yapamayacağından kesinlikle emindir, Horace bu düşüncenin arkasından gitmektedir. Aradan çok geçmeden herkes arkasına yaslanmış, profesörün konuşmasını beklemektedir. Profesör de sınıfın en başına geçip öğrencilerine şöyle bir bakmıştır, herkes yazısını bitirmiştir. Sınıfın tam olarak hazır olduğunu gördükten sonra konuşmaya başlamıştır.

'' Çocuklar. Bu tahtada yazdıklarım iksirler için malzeme hazırlamakta kullanılan beş ana yöntemdir. Aynı malzeme için iki veya daha fazla yöntem kullanamazsınız, bu hazırlamaya başlamadan önce planlamak için iyi bir sebeptir. Şimdi hazırlama konumuzu bitirdiğimize göre malzemeler konusuna girelim. Bilindik teorik bilgileri sizlerle paylaşacağım. Umarım bu dediklerimi kafanıza not alırsınız. ''

Profesör sınıfın içerisinde öylece yürüyordu, kafasında bazı planlar vardı ama uygulayıp uygulamamak konusunda epey bir kararsız kalmıştı, dersin bitmesine de az bir süre vardı ve uygulama yapmaya yetecek kadar süre yoktu, bu nedenle hızlı bir teorik bilgi vermenin kimseye bir zarar getirmeyeceğini düşündü ve konuşmaya başladı.

'' Evet çocuklar. Bilindiği üzere malzemeler bir iksirin etkisi için hayati önem taşır. Bir cadı veya büyücü bir iksiri hazırlamaya başlamadan önce gerçekten o iksirin malzemeleri hakkında her şeyi bilmek zorundadır. Aynı zamanda belirli malzemelerin diğerleriyle karıştığında belirli koşullarda nasıl etki göstereceğini veya neyin neye sebep olacağını da bilmek zorundadır. Ayrıca iksirlerle ve onları hazırlamakla ilgili bir sürü güvenlik önlemi de vardır. İşte bununla ilgili bir kaç kural: ''

Konuşmasını bitirmesinin ardından asasını tekrar tahtaya doğrulttu ve tahtada yazılan yazılarını hepsini sildi, ardından da yeni yazılar oluşmaya başladı. İşte yazılan yazılar:

'' 1. Herhangi bir çeşit büyü etkisine sahip iksirler, tıpkı asalar gibi, sihirli bir hayvanla (örneğin bir ejderha, bir anka kuşu ya da bir tek boynuzlu at) ilgili bir şey içermelidir. Bu bir tane kıl, bir tüy, bir damla kan, bir damla gözyaşı veya bu hayvanla ilgili başka bir şey olabilir.
2. Hiç bir iksir iki farklı sihirli hayvanla ilgili malzeme içeremez.
3. Bütün malzemeler mutlaka saf ve güvenilir olmalıdır. (örneğin eğer iksir tarifinde öyle denmiyorsa ejderha kanını baykuş kanının yerine koyamazsınız). ''


Öğrenciler parşömenlerini açmış not alırlarken profesör de masasına doğru geçip önündeki kitabı incelemeye başladı. Bu sene öğreteceği konular, genellikle teorik konulardı. Öğrencilerin sıkılacağını düşünüyordu, bundan kesinlikle emindi. Ama eğer derste zaman kalırsa öğrencilerine iksir yaptıracaktı, en azından öğrendikleri bilgileri pekiştirmiş olacaklardı. Profesör bir yandan kitabı bir yandan da öğrencilerini izliyordu, yazısını bitirmiş olan öğrenciler arkalarını yaslanmış bir şekilde profesöre bakıyordu. Profesör sınıfın tam olarak hazır olmasını bekliyordu. Dersin bitmesine sayılı saniyeler kalmıştı. Öğrenciler hızlı bir şekilde yazılarını yazarlarken profesör konuşmaya başladı, ders bitmek üzereydi.

'' Evet çocuklar. Bugünlük dersimiz bu kadar. Eminim hepiniz için iyi bir ders olmuştur. Bugün pek uygulama yapamadık, müfredat gereği son dersimiz bir uygulama bir dersi yapacağız. Emin olun, sizi eğlenceli günler bekliyor. Kendinize iyi bakın. Sihirli günler. ''

Kapanış konuşmasını yapmasının ardından dışarıdan '' Gong. '' sesi geldi ve öğrenciler hızlı bir şekilde yerlerinde toparlandılar. Ardından profesörün '' Çıkabilirsiniz. '' demesiyle beraber tüm öğrenciler sınıftan dışarıya doğru çıktı. Sınıfın boşalmasıyla beraber profesör bir '' Oh. '' çekti ve ardından sınıfın biraz kirlendiğini fark etti, asasını sınıfa doğru doğrultup '' Aklapakla '' dedi. Asadan çıkan büyü ile sınıf mükemmel denilebilecek düzeyde tertemiz oldu, tek bir toz zerresi dahi yoktu. Asasını tekrardan beline koyup sınıftan dışarıya doğru çıktı. Çalışma odasına gidip biraz ayaklarını uzatmak istiyordu, bu ona epey bir iyi gelecekti. Kararını vermesinin ardından hızlı adımlarla çalışma odasına doğru yürümeye başladı. Dinlenmesi gerekiyordu.

Ayrıntı ve püf noktalar: Yazdığınız rp'lerin ders rp'sine uyumlu olmasına dikkat edeceğim, bu nedenle ne olmuş ne bitmiş haberiniz olsun. Derse girişinizle ilgili bilgi verildi. Düzenli ve güzel bir rp bekliyorum. Konunun ilgi çekiciliğinden, önünüzde duran rengarenk iksir şişelerinden, sınıfın genel durumundan ve ders işlenişinden rp'nizde bolca bahsedebilirsiniz. Bunlar size artı puan kazandırır.
Verilen Ödev: Ödev verilmedi.
Dersin Akışı: Derste her hangi bir olumsuz olay olmamıştır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Alex Selly Plarous
Gryffindor III.Sınıf
Gryffindor III.Sınıf
Alex Selly Plarous


Mesaj Sayısı : 99
Kayıt tarihi : 10/09/10
Yaş : 30
Lakap : Alex işte.

I.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: I.Sınıfların I.Dersi - Derslik   I.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyCuma Eyl. 10, 2010 11:06 pm

Uzun bir gün geçirmişti.Yamurlu bir zamandı.Hogwarts'ın pencerelerine damla damla yağmur düşüyordu.Kitaplarını yine sımsıkı tutmuştu.Sıradaki ders uzun zamandır beklediği bir dersti."İKSİR" Hogwarts'a kabul mektubu geldiğinden bu yana birçok büyü denemişti.Annesinin ve babasının ona verdiği kitapların her kelimesini dikkatle okumuş ve beynine kazımıştı.Gerçekten ilgisini çeken bir sürü ders vardı.İksir derside bu derslerden biriydi.İksir sınıfı da neredeydi acaba? Aramaya koyulurken birden durdu.

"Tabi yaa.Zindanlar!"

Dersliğin zindanlarda işlendiğini hatırladı ve koşa adımlarla dik ve dar merdivenlerden dersin işleneceği zindana gitti.İçeri girdiğinde birden neşelendi.Tamda hayalindeki sınıftı.Renkli şişeler, kazanlar. Gözleri profesörü aradı.Masasında oturan profesör sınıfı izliyordu.Dersin verimli geçmesi için profesörü net gören bir masaya oturdu.Mavi gözlerini kısmış profesör masasının yanında duran kazandan çıkan sislere dalmıştı.Sanki bir çeşit mutluluk iksiri gibiydi.Birkaç öğrenci daha sınıfa girdi.Profesör elinde duran küreyi bıraktı.Gözü önünde duran iksir malzemelerine takıldı.Altı geniş üste doğru daralan bir tüpü eline aldı içindeki sıvıyı kokladı.Kırmızı sıvı tam anlamıyla iğrenç kokuyordu.Temkinli bir şekilde şişeyi geri bıraktı.Bu sefer irice bir iksir şişesini almaya çalıştı.Elinden düşürmemek için masada sürükledi ve kendine çekti.Şişenin içindeki sıvı maviydi.Kokusuzdu.Yerine itti.Bu sefer Küçük oval bi tabağı kendine doğru çekti.Bu jöle kıvamında garip bir şeydi.Bunu koklamak istemedi.İşaret parmağıyla üzerine dokundu.Turuncu,jöle kıvamında garip.Yerine itti.Baş parmağını ve işaret parmağını birbirine sürttü.Bu arada Profesör Horace ile göz göze geldi.Profesör her zamanki gibi gülümsüyordu.Alex'te gülümsemesine karşılık verdi.Profesör Horace aynı zamandı Hogwarts'ın Baş yardımcısıydı.Şimdide dolaplarda duran iksir şişelerine göz gezdirdi.Sessiz bir şekilde

"Ne kadar parlak."

Birden şimşek çaktı ve şişelerin parlaklığından eser kalmadı.Neden bu kadar yamurluydu hava? İçinden bu soruya cevap ararken Profesör konuşmaya başladı.Sözlerinden bu yılın eylenceli geçeciğini düşündü.Yüzünde hafif bir tebessüm oluştu.Her kelimesi pürüssüz ve netti.Takılmadan ve hoş bir şekilde konuşuyordu.Konu gayet eylenceliydi.Aynı zamanda bir o kadarda ilgi çekiciydi.Birkaç parşömen çıkardı ve not almaya başladı.

"Döven, bir malzemenin toz haline getirilmesi için kullanılır. "

Gerçekten ilgi çekici bir konuydu.En azından Alex böyle düşünüyordu.Profesör konuşmasını bitirdiğinde tahtada yazan yeni bilgileri not aldı.Tam anlamıyla "Harika".Dersten sonra bu bilgileri beynine kazıyacağına emindi.Hızlı yazması ona daha çok avantaj sağlıyordu.Derslikte yazmayı bitiren ilk kişi olmuştu.Ellerini masaya koydu ve Profesörü izlemeye koyuldu.Çoğu kişi sıkılmış görünüyordu.Sıkılmak mı? Onun için sıkılmak boş dururken oluyordu.Yeni bilgiler öğrenmek hem eylenceli hem ilgi çekiciydi.Profesör tekrar konuşmaya başladı.Teorik bir şeyden bahsedecekti profesör Horace.Kalemi eline aldı ve profesör Horace'un konuşmasını bekledi.Profesör konuşmaya başladığında da tek tek her kelimeyi parşömene aktardı.Dersten sonra çalışmak için her söylenen lazımdı.Konuşmasını bitiren profesör tekrar tahtaya yöneldi.Yeni bir parşömen çıkarttı ve profesörün tahtaya yazdıklarını not etti.Yine ilk bitiren o olmuştu.Hızlı yazmak avantajdır.Arkasına yaslandı ve profesörü izlemeye başladı.Yeni gibi parlayan saatine baktı.Dersin bitmesine az bir zaman kalmıştı.Profesör konuşmaya başladı.Dersin bitiş konuşmasından sonra "Gong" sesi geldi.Kitaplarını üst üste koydu.Parşömenleri dizdi.Profesörün "Çıkabilirsiniz" sesiyle yerinden kalktı ve yavaş yavaş sınıf kapısından çıktı.İyi ve verimli bir ders geçirmişti.Şimdi ise öğrendiği bilgileri beyne kazıma zamanıydı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Thomas Zack Sprouse
Gryffindor III.Sınıf
Gryffindor III.Sınıf
Thomas Zack Sprouse


Mesaj Sayısı : 36
Kayıt tarihi : 11/09/10
Yaş : 30
Lakap : Dly,Thom,Zz

I.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: I.Sınıfların I.Dersi - Derslik   I.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyC.tesi Eyl. 11, 2010 8:45 pm

"Tanrım yine o çocuklar."
İksir dersine gitmek için zindanlara çıkarken yine ona sataşan çocukları gördü.Onlar ikinci sınıftaydı.Slytherin grubu.Hep alt sınıfları ezmek modadır.Zack de birinci sınıf olduğu için ezilen taraf oluyordu.Yönünü değiştirdi ve koşar adımlarla ilerledi.Arkasından geliyorlardı.Malzeme dolabı gibi bir yere girdi.Neyseki sülükler onu görmemişti.Bir dakika dolmadan dışarı çıktı.Saatine baktı.Geç kalmamıştı.Merdivenlere ilerlerken kenarlarda su biriktiğini fark etti.Yağmur tüm şiddetiyle yağmaya devam ediyordu.Arada çakan küçük şimşekler Hogwarts'ın kadim zindanlarına işkence ediyordu.Ürpertici bir hava vardı.Merdivenleri birer birer çıktı.Gözlerini ovaladı.Yorulmuştu.Öğleden sonra ilk ders olmasına karşın dövülmüş gibi hissediyordu.Büyük bir ağırlık çökmüştü.Durmadan devam etti.Dersliğe vardığında içeride birkaç kişi vardı.Geç kalmamıştı.En önde bir kız 2 sıra gerisinde bir çocuk.Soldan 4.sırada iri bir çocuk.Ve profesör.Küreyi bırakmış dolaplara doğru ilerliyordu.Önlerden bir sıraya oturdu.Yeşil deney tüpüne benzer iksir tüplerine göz gezdirdi.Mugglelar bunları deney için kullanırken büyücülerse İksir için kullanıyordu.Heyecan verici.Kitaplarını bıraktı.Sarı saçlarını şekil vermek için sağa doğru salladı.Kitabını açtı ve birşeyler karalamaya başladı.Bir süre sonra mürekkepli kalemini bıraktı ve ortaya ne çıktığına baktı.Bu ortamı çizmişti.Okul tatil olduğu zaman bu çizimlerini küçük kardeşine gösterecekti.Sağına soluna bakındı.Sağındaki kız çok güzeldi.Dalgalı saçları vardı.Merakla önndekilerle uğraşıyordu.Bir süre sonra bir kazan dikkatini çekti.Profesörün masasının yanında duruyordu.Her buharında zindanın duvarlarını yalıyor ve huzur veriyordu.Bu iksiri biliyordu.Annesi öğretmişti bu iksiri.Bir şimşekle irkildi.Şimşekleri hiç sevmemişti.Bir süre sonra profesör konuşmaya başladı.

'' Öncelikle dersime hepiniz hoşgeldiniz. Giriş konuşması yapmaktan her ne kadar nefret etsem de sizlerle tanışmak gerçekten mutluluk verici. Daha dün gibi oturduğum sıralarda şimdi sizler oturuyorsunuz, bu gerçekten inanılmaz. Eski günlerim aklıma geldi, iksir dersini çok severdim, çok eğlenceli gelirdi. Zaten bunları sevdiğimden dolayı iksir profesörü oldum. İksirlere karşı çok meraklıyımdır çocuklar. Okulda bana iksir ustası diyenlerde var, belki de öyleyimdir. Neyse öncelikle kendimi bir tanıtayım. Ben Horace Rufus Allison. Sizlerin iksir profesörünüzüm. Zaman geçtikçe inanın beni daha iyi tanıyacaksınız. Kurallardan pek hoşlanmayan bir tipimdir ama neyse. Pardon unutuyordum, bu arada bu okulun baş yardımcısıyım, haberiniz olsun. ''


Baş yardımcının Profesör Horace olduğunu biliyordu.Bu hatırlatmasının altında "Dikkatli olun yaramazlık yapmayın yoksa başınız fena halde belaya girer." sözcükleri gizliydi.Profesör eline döveni aldı.Döveninde ne işe yaradığını biliyordu.Biraz sonra profesör Dövenin ne olduğunu açıklamaya başladı.Adı üstünde döven.Zack iksirlere ve büyülere gayet meraklıydı.Ama dersin ilgi çekici olabilmesi için uygulama gerektiğini düşünüyordu.Neyseki bu ilk dersiydi.Ve konuda gayet ilgi çekiciydi.Konu hakkında bilgili olduğu için burdada kendini gösterebilirdi.Şimdilik bir sorun çıkmamıştı.Not alması gerektiğini hatırlayınca hızlıca kalemi eline aldı ve yazmaya başladı.Güzel yazmayı hiç dert etmiyordu.Sonuçta bu notları ondan başka okuyan olmayacaktı.Kısa kısa notlar aldı.Konu hakkında bilgi sahibi olduğu için birdaha bu notlara ihtiyacı olacak mı bilmiyordu bile.Şimşekler ardı arkası kesilmez yağmur gibi sürerliğini devam ettiriyor ve sınıfta garip bir hava oluşuyordu.Kimseden çıt çıkmıyordu.Sadece profesör Horace'un yürüyüş sesleri duyuluyordu.Bir süre sonra yazmayı bitirdi.Kendi anladığı dilden birşeyler karalamıştı.Çok kısa notlardı yazdıkları.

- Kesmek: malzemeyi hazırlamak için en bilinen yöntem. Malzemenin etkisini değiştirmez.
- Dövmek: malzemenin etkisini hızlandırır. Malzemeyi toz yapar.
- Eritmek: kaynatmadan önce yapılır. iksirin içine tek başına konulursa dövme işlemiyle aynı etkiyi sağlar. Malzemeyi sıvı yapar.
- Kaynatmak ( eritildikten sonra ):kaynamış sıvı malzemeyi parçalara ayırır böylece iki karşıt etki için istediğini seçer.
- Dilimlemek:malzemenin etkisini arttırır. Malzemeleri küçük parçalara ayırır. ''


Kısa notları aldıktan sonra kalemi elinden bıraktı.Çok geçmeden profesör tekrar konuşmaya başladı.

'' Çocuklar. Bu tahtada yazdıklarım iksirler için malzeme hazırlamakta kullanılan beş ana yöntemdir. Aynı malzeme için iki veya daha fazla yöntem kullanamazsınız, bu hazırlamaya başlamadan önce planlamak için iyi bir sebeptir. Şimdi hazırlama konumuzu bitirdiğimize göre malzemeler konusuna girelim. Bilindik teorik bilgileri sizlerle paylaşacağım. Umarım bu dediklerimi kafanıza not alırsınız. ''

Parşömeni kendine çekti ve bu teorik bilgiyi yazmaya karar verdi.Profesör öylece yürüyordu.Kısa süre sonra bu bilgiyi söylemeye başladı.Aynı anda Zack'te not aldı.

"Malzemeler bir iksirin etkisi için hayati önem taşır. Bir cadı veya büyücü bir iksiri hazırlamaya başlamadan önce gerçekten o iksirin malzemeleri hakkında her şeyi bilmek zorundadır."

Sadece bu kadarını not aldı.Bu aslında bir yandan da kendine bir hatırlatmaydı."Bir şey bilmeden iksir yapmaya çalışma." Ardından profesör tahtaya yöneldi ve tahtayı sildi yeni bilgileri yazmaya başladı.Yine kısaltarak bu bilgileri not etti.

1. Bir çeşit büyü etkisine sahip iksirler, tıpkı asalar gibi, sihirli bir hayvanla ilgili bir şey içermelidir.
2. Hiç bir iksir iki farklı sihirli hayvanla ilgili malzeme içeremez.
3. Bütün malzemeler mutlaka saf ve güvenilir olmalıdır.


Bu üç maddeyi not aldıktan sonra etrafına yine göz gezdirdi.Arkasına yaslandı.Elini ensesine götürdü.Boynunu bir sğa bir sola doğru yatırdı.Profesör bir kitapla ilgileniyordu.Az sonra konuşmaya başladı.

'' Evet çocuklar. Bugünlük dersimiz bu kadar. Eminim hepiniz için iyi bir ders olmuştur. Bugün pek uygulama yapamadık, müfredat gereği son dersimiz bir uygulama bir dersi yapacağız. Emin olun, sizi eğlenceli günler bekliyor. Kendinize iyi bakın. Sihirli günler. ''

Bir oh çekti.İksir dersinin eylenceli olacağını sanıyordu.Gayet sıkıcı geçmişti bu ders onun için.Yeni bir bilgi öğrenmemişti.En azından pekiştirmek için birkaç iksir yapmak isterdi.Döveni kullanmak yada."Gong" sesinden sonra profesör "Çıkabilirsiniz." dedi.İçinden söylene söylene çıktı.Ders işleyişi güzeldi fakat konu birhayli sıkıcı gelmişti.Eğer konuyu bilmeseydi bir nebze eylence olabilirdi.Koridorlarda ilerlemeye koyuldu.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
E. Isabella Hyxest
Gryffindor III.Sınıf
Gryffindor III.Sınıf
E. Isabella Hyxest


Mesaj Sayısı : 99
Kayıt tarihi : 10/09/10
Lakap : Bella, Bells, Liz, Liza, Beth.

I.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: I.Sınıfların I.Dersi - Derslik   I.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyCuma Eyl. 24, 2010 3:01 pm

O gün diğer günlere göre biraz daha heyecanlıydı,çünkü o gün günlerdir beklediği iksir dersine girecekti.İksir dersi için zindanlara doğru yürüyordu o sırada dışarıda yağmur yağıyor ve şimşek çakıyordu.Sınıfa girdi,oturdu ve profesörü beklemeye başladı.Birkaç dakika sonra Profesör Horace Rufus Allison içeri girdi ve sonunda ders başladı.İlk önce Profesör bir açılış konuşması yaptı.

'' Öncelikle dersime hepiniz hoşgeldiniz. Giriş konuşması yapmaktan her ne kadar nefret etsem de sizlerle tanışmak gerçekten mutluluk verici. Daha dün gibi oturduğum sıralarda şimdi sizler oturuyorsunuz, bu gerçekten inanılmaz. Eski günlerim aklıma geldi, iksir dersini çok severdim, çok eğlenceli gelirdi. Zaten bunları sevdiğimden dolayı iksir profesörü oldum. İksirlere karşı çok meraklıyımdır çocuklar. Okulda bana iksir ustası diyenlerde var, belki de öyleyimdir. Neyse öncelikle kendimi bir tanıtayım. Ben Horace Rufus Allison. Sizlerin iksir profesörünüzüm. Zaman geçtikçe inanın beni daha iyi tanıyacaksınız. Kurallardan pek hoşlanmayan bir tipimdir ama neyse. Pardon unutuyordum, bu arada bu okulun baş yardımcısıyım, haberiniz olsun. ''dedi ve sonra dersi anlatmaya başladı.

'' Evet arkadaşlar. Elimde gördüğünüz döven, bir malzemenin toz haline getirilmesi için kullanılır. Yani bu dersimizde genellikle malzemelerin nasıl yapıldığı, nasıl hazırlandığı gibi konular üzerinde duracağız. Tahta da gördüğünüz yazılar, bir iksir malzemesini hazırlamak için kullanabileceğimiz bir kaç bilindik yöntemden bahsediyor. Bu arada tahtada yazılanları lütfen not alın, eğer dönem sonunda sınavlara kalırsanız, bu konulardan da sorumlu tutulacaksınız."

Bella profesörün anlattığı her şeyi not alıyor,dersi dikkatle dinliyordu.Çünkü ailesindeki üyeler gibi başarılı bir öğrenci olmak istiyordu.Profesör tahtaya ne yazdıysa yazarken onları içinden tekrar edip ezberlemeye çalışıyordu.Özellikle sınıfta kalmak deyince daha dikkatli dinlemeye başladı.Sınıfta ki herkes dikkatlice profesörü dinliyordu.

"- Kesmek: Bu herhangi bir malzemeyi hazırlamak için kullanılan en bilinen yöntemdir. Malzemenin bilinen etkisini değiştirmez.
- Dövmek: Bu yöntem malzemenin etkisini hızlandırır. Malzemenin toz haline getirilmesi için kullanılır.
- Eritmek: Bu yöntem kaynatmadan önce yapılır. Eğer iksirin içine tek başına konulursa dövme işlemiyle aynı etkiye sebep olur. Malzemeyi sıvı hale getirmek için kullanılır.
- Kaynatmak ( eritildikten sonra ): Bu yöntem kaynamış sıvı malzemeyi iki veya daha fazla parçaya ayırır böylece iksir yapımcısı iki karşıt etki için istediği parçayı seçebilir.
- Dilimlemek: Bu yöntem malzemenin etkisini arttırır. Malzemeleri küçük parçalara dönüştürmek için kullanılır."

Bunlar dersin temelleri olduğu için sürekli tekrar ediyordu.Sonra iksirlerle ilgili birkaç kural, ki bunlar da Bella için oldukça önemliydi,onlarıda yazdı ve içinden yazdıklarını tekrar etmeye devam etti.Bu konular gerçekten önemliydi ayrıca ilgisini çekmişti.Çünkü bir dersin temellerini öğrendin mi dersi daha iyi anlarsın.

" 1. Herhangi bir çeşit büyü etkisine sahip iksirler, tıpkı asalar gibi, sihirli bir hayvanla (örneğin bir ejderha, bir anka kuşu ya da bir tek boynuzlu at) ilgili bir şey içermelidir. Bu bir tane kıl, bir tüy, bir damla kan, bir damla gözyaşı veya bu hayvanla ilgili başka bir şey olabilir.
2. Hiç bir iksir iki farklı sihirli hayvanla ilgili malzeme içeremez.
3. Bütün malzemeler mutlaka saf ve güvenilir olmalıdır. (örneğin eğer iksir tarifinde öyle denmiyorsa ejderha kanını baykuş kanının yerine koyamazsınız)"


Bella her şeyi içinden tekrar ediyor ve ezberliyordu,aynı zamanda profesörün başka anlatacağı şeyleri heyecanla bekliyordu.Bu konular dersin temelleriydi bunları öğrenmezse hiç bir şey öğrenemezdi.

'' Evet çocuklar. Bugünlük dersimiz bu kadar. Eminim hepiniz için iyi bir ders olmuştur. Bugün pek uygulama yapamadık, müfredat gereği son dersimiz bir uygulama bir dersi yapacağız. Emin olun, sizi eğlenceli günler bekliyor. Kendinize iyi bakın. Sihirli günler. ''

Kapanış konuşmasından biraz sonra dışardan "Gong" sesi geldi.Profesör "Çıkabilirsiniz"dedi ve Bella zindanlardan çıkıp gitti.Aslında ödev verilmesini bekliyordu ama o ortak salonda bol bol tekrar yapacaktı.İksir dersini çok sevmişti ve profesörde gerçekten çok iyi biriydi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
I.Sınıfların I.Dersi - Derslik
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» II.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» III.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» IV.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» IV. Sınıfların I. Dersi
» I.Sınıfların I.Dersi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz... :: Genel Olarak Wigtown :: Ders Arşivleri-
Buraya geçin: