Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
https://discord.gg/QCRdw8xVE8

 

 II.Sınıfların I.Dersi - Derslik

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Horace Rufus Allison
Ölü
Horace Rufus Allison


Mesaj Sayısı : 1987
Kayıt tarihi : 18/06/10
Yaş : 31
Lakap : Ozyy

II.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: II.Sınıfların I.Dersi - Derslik   II.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyPaz Ağus. 01, 2010 3:03 pm


II.Sınıfların I.Dersi - Derslik 1567lklks

- II.Sınıfların dersi burada verilmektedir.


En son Horace Rufus Allison tarafından C.tesi Ekim 09, 2010 11:51 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Horace Rufus Allison
Ölü
Horace Rufus Allison


Mesaj Sayısı : 1987
Kayıt tarihi : 18/06/10
Yaş : 31
Lakap : Ozyy

II.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: II.Sınıfların I.Dersi - Derslik   II.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyCuma Ekim 08, 2010 4:22 pm

Dersin Konusu: İksirlerin Matematiği
Dersin Profesörü: Horace Rufus Allison
Ders Zamanı/Hava Durumu: Öğleden Sonra İlk Ders / Yağmurlu
Dersin İşlendiği Yer: Zindanlar
Dersin İşlenişi: Hacimsel ve Kütlesel Ölçüler
Sınıfın Durumu: Profesör Allison masasında öylece oturup sınıfı izliyor. Bu arada kazanlardan çıkan o sisli dumanlar zindanları sarıyor ve etrafı huzur verici bir ortama dönüştürüyor. Öğrenciler sınıfa tek tek giriyorlar, her biri boş bir masaya geçip önündeki birbirinden farklı iksir malzemelerine bakıyorlar. Öğrenciler önlerinde duran malzemeleri incelerken profesör de elinde tuttuğu zaman küresini bırakıyor ve öğrencilerini şöyle bir izliyor. Aslında tüm öğrencilerinin akıllı olduğunu düşünüyor, öğrencileri ona doğru bakarken o gülümsüyor. Bunun yanında dolaplarda bulunan renkli iksir şişleri, sınıfa daha da güzel bir hava katıyor. Öğrencilerin ilgisini çeken bu iksir şişeleri, şimşeğin çakmasıyla beraber parlaklığını yitiriyor ve karanlığa gömülüyor. Öğrenciler havanın neden bu kadar yağmurlu olduğunu düşünürlerken profesör de hızlıca yerinden kalkıp iksir dolabının doğru yanına yaklaşıyor ve eski, yıpranmış bir kitabın sayfalarını karıştırıyor. Öğrenciler de tam bu sırada sınıfta yerlerini alıyorlar. Aradan çok geçmeden profesör, elindeki kitabını tekrar dolabına koyuyor ve gülümseyen bir yüzle öğrencilerine bakıyor. Hepsinin yüzünde ayrı bir heyecan parıltısı olduğunu seziyor. Kısa bir izlenimden sonra profesör artık konuşmasını gerektiğini fark ediyor ve öğrencilerini daha fazla bekletmeyerek konuşmaya başlıyor.

Ders Başlıyor...


'' Öncelikle dersime hepiniz hoşgeldiniz. Giriş konuşması yapmaktan her ne kadar nefret etsem de sizlerle tanışmak gerçekten mutluluk verici. Daha dün gibi oturduğum sıralarda şimdi sizler oturuyorsunuz, bu gerçekten inanılmaz. Eski günlerim aklıma geldi, iksir dersini çok severdim, çok eğlenceli gelirdi. Zaten bunları sevdiğimden dolayı iksir profesörü oldum. İksirlere karşı çok meraklıyımdır çocuklar. Okulda bana iksir ustası diyenlerde var, belki de öyleyimdir. Neyse öncelikle kendimi bir tanıtayım. Ben Horace Rufus Allison. Sizlerin iksir profesörünüzüm. Zaman geçtikçe inanın beni daha iyi tanıyacaksınız. Kurallardan pek hoşlanmayan bir tipimdir ama neyse. Pardon unutuyordum, bu arada bu okulun baş yardımcısıyım, haberiniz olsun. Evet arkadaşlar! Bugün anlatacağım konu oldukça önemli, beni çok dinleyin. İksir yapımından gram ve diğer benzeri ölçüler hakkında sizlere bilgi vereceğim. İksir yapılırken kazana ne kadar sıvı dökmeniz gerektiği hakkında genel teorik ölçü bilgi vereceğim. Şimdi beni çok iyi dinleyin. ''

Profesör konuşmasını bitirdikten sonra sınıfın en başına gelip önünde duran masadan bir iksir şişesi alıyor ve sınıfa doğru gösteriyor. Bugün işleyeceği konuların genellikle böyle şeyler olacağından bahsediyor, her boydan iksir şişesini masasının önüne doğru getiriyor ve öğrencilerine gösteriyor, öğrenciler burada iksir şişelerinin aldıkları gramlara bakıyorlar, şişelerde litre yazıları yazıyor. Profesör kısa bir süre sonra iksir şişelerini geriye doğru alıyor ve dersi anlatmaya başlıyor. Bu arada öğrenciler masalarına tüy kalemlerini ve parşömenlerini çıkarıyorlar. Öğrenciler profesörün anlattıklarını bir bir not almaya başlıyorlar.

'' Arkadaşlar! Tüm dikkatlerinizi bana verin. Öncelikle iksirlerin matematiği ikiye ayrılır, bunlar hacimsel ve kütlesel olarak.
İlk olarak sizlere hacimsel kütleler hakkında bilgi vereyim. İksirlerde kullanılan ölçüler Muggle ölçülerinden biraz daha karmaşıktır. Buna rağmen isimleri ünlü Muggle matematikçilerinden gelir, çünkü onlar standart hale gelmiş ölçülerle tanışan ilk insanlardır. Yüzlerce yıl önce cadılar ve büyücüler kendileri için gereken miktarları kolayca tahmin edebiliyorlardı. Bununla birlikte yıllar geçtikçe iksirleri daha büyük ve ticari amaçlarla kullanmaya başladık, bu da tüm ölçüleri sabit hale getiren bir sistem gerektirdi. İksirlerde kullanılan bazı standart hacimsel birimler vardır, bunlardan bir kaçını örnek verecek olursam; Knaught, Eucli, Ferlast gibi. Şimdi de biraz kütlesel ölçülerden bahsedelim.

İksirlerde kullanılan kütlesel ölçüler hacimsel ölçüler kadar sık kullanılmaz ve daha mantıksal bir yol izler. Buna rağmen kütlesel ölçülerin arkasındaki kavram aynıdır. İksirlerde kullanılan ana kütlesel birimler vardır, bunlardan bir kaçını söyleyecek olursam; Pondus, Exinfini gibi. ''


Profesör konuşmasını bitiyor ve ardından derin bir nefes alıyor. Daha sonra kolundaki saatine bakıyor, Dersin bitmesine az bir zaman kaldığını fark ediyor. Öğrenciler profesörün anlattıklarını hızlı bir şekilde parşömenlerine not alırlarken profesör konuşmaya başlıyor.

'' Evet çocuklar. Bugünlük dersimiz bu kadar. Eminim hepiniz için iyi bir ders olmuştur. Bugün pek uygulama yapamadık, müfredat gereği son dersimiz bir uygulama bir dersi yapacağız. Emin olun, sizi eğlenceli günler bekliyor. Son olarak ödev veriyorum, ödeviniz uçuç tozu iksirinin malzemeleri ve tarifi hakkında bilgi veriniz. Kendinize iyi bakın. Sihirli günler. ''

Kapanış konuşmasını yapmasının ardından dışarıdan '' Gong. '' sesi geldi ve öğrenciler hızlı bir şekilde yerlerinde toparlandılar. Ardından profesörün '' Çıkabilirsiniz. '' demesiyle beraber tüm öğrenciler sınıftan dışarıya doğru çıktı. Sınıfın boşalmasıyla beraber profesör bir '' Oh. '' çekti ve ardından sınıfın biraz kirlendiğini fark etti, asasını sınıfa doğru doğrultup '' Aklapakla '' dedi. Asadan çıkan büyü ile sınıf mükemmel denilebilecek düzeyde tertemiz oldu, tek bir toz zerresi dahi yoktu. Asasını tekrardan beline koyup sınıftan dışarıya doğru çıktı. Çalışma odasına gidip biraz ayaklarını uzatmak istiyordu, bu ona epey bir iyi gelecekti. Kararını vermesinin ardından hızlı adımlarla çalışma odasına doğru yürümeye başladı. Dinlenmesi gerekiyordu.

Ayrıntı ve püf noktalar: Yazdığınız rp'lerin ders rp'sine uyumlu olmasına dikkat edeceğim, bu nedenle ne olmuş ne bitmiş haberiniz olsun. Derse girişinizle ilgili bilgi verildi. Düzenli ve güzel bir rp bekliyorum. Konunun ilgi çekiciliğinden, önünüzde duran rengarenk iksir şişelerinden, sınıfın genel durumundan ve ders işlenişinden rp'nizde bolca bahsedebilirsiniz. Bunlar size artı puan kazandırır.
Verilen Ödev: Uçuç tozu iksirinin malzemeleri ve tarifi hakkında bilgi veriniz. İksirin malzemeleri ve tarifi hakkında bilgi kitaplarınızda mevcut, araştırabilirsiniz. İsterseniz uçuç tozu iksirinin malzemelerini ve tarifini kendi hayal gücünüzle yapabilirsiniz. Ödevler bana PM şeklinde gönderilecektir.
Dersin Akışı: Derste her hangi bir olumsuz olay olmamıştır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Stepan E. Quin
Seherbaz
Seherbaz



Mesaj Sayısı : 61
Kayıt tarihi : 20/06/10

II.Sınıfların I.Dersi - Derslik Empty
MesajKonu: Geri: II.Sınıfların I.Dersi - Derslik   II.Sınıfların I.Dersi - Derslik EmptyPaz Ekim 10, 2010 3:56 pm



‘’Sıcak şöminenin yanında yağmuru dinlemek gibisi olmasa gerek’’ diye düşünürken bir şimşek daha çaktı. Aydınlık karanlığı yararak yeryüzüne ulaşıp tabiat anayla sarılırken gong sesi ortak salonda yankılandı. Bu da demek oluyordu ki iksir dersine gidebilirim. Sabahki uçuş dersinden sonra kafam allak bullak olsa da elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağım. Sandığımdan gerekli malzemeleri aldıktan sonra usul usul merdivenleri indim. Dışarıya adımımı atacaktım ki yine o vuslat ile istem dışı bir adım geriledim. Derin bir nefes aldıktan sonraki adımımla kendimi kovadan boşalırcasına yağan yağmurun ortasında buldum. Yağmurda yürümeyi severdim, bu doğru ancak bu kadarı biraz fazla oluyordu. Kalenin o büyük kapısından içeri girdiğimden ıslanmamış tek bir yerim kalmamıştı. Doğrusu çevremde bu duruma aksi kişi pekte yoktu. Doğruca zindanlara inmeye yeltendim. Buranın kendine has rutubet kokusu iğrendiriyordu beni. Birazda karanlık. Zindan ismi tam yakışıyordu kendine. Sınıfın önüne geldiğimde saçımı düzelttim ve boğazımı temizledikten sonra ittim tahta kapıyı. Ardına kadar kulak tırmalayıcı bir gıcırtıyla açılan kapı, profesörün gözleriyle baş başa bıraktı beni. Profesör gülen gözlerle gelmiş ve gelen öğrencileri süzüyor, bu çakan şimşeklere hiç mi hiç aldırmıyordu. Kapıdan içeri girdiğimde hemen yandaki iksir şişeleri dikkatimden kaçmadı. Şişeler sanki Balyumruk’da ki şekerler gibi şekerler gibi büyük bir özenle dizilmiş cıvıl renklerini çocuklara sergiliyorlardı. Fakat bir anda bir ruh emicinin nefesi kadar soğuyan şişeler, çakan şimşeği arka pencereden yansıtıyorlardı. Bunlardan biraz soğuduktan sonra yavaştan kendime bir yer bulma mücadelesine giriştim. O sırada profesöre çarpmamak için son anda durdum. Saygıyla başımı eğerek boş bir sıraya geçip oturdum ve profesörü izlemeye koyuldum. Canlılıklarını geri kazanmış şişelerin altından eski mi eski bir kitap çıkartarak okumaya başladı. Fakat öğrencilerin hava hakkındaki tahminlerinden rahatsız olur gibi bir hali vardı. Kitabı yerine koyduktan sonra sınıfa döndü ve tekrar şöyle bir taramaya başladı. Gülen gözleri insanı ısıtmaya yeterdi doğrusu. Sanırım derse başlama zamanı gelmişti. '' Öncelikle dersime hepiniz hoş geldiniz. Giriş konuşması yapmaktan her ne kadar nefret etsem de sizlerle tanışmak gerçekten mutluluk verici. Daha dün gibi oturduğum sıralarda şimdi sizler oturuyorsunuz, bu gerçekten inanılmaz. Eski günlerim aklıma geldi, iksir dersini çok severdim, çok eğlenceli gelirdi. Zaten bunları sevdiğimden dolayı iksir profesörü oldum. İksirlere karşı çok meraklıyımdır çocuklar. Okulda bana iksir ustası diyenlerde var, belki de öyleyimdir. Neyse öncelikle kendimi bir tanıtayım. Ben Horace Rufus Allison. Sizlerin iksir profesörünüzüm. Zaman geçtikçe inanın beni daha iyi tanıyacaksınız. Kurallardan pek hoşlanmayan bir tipimdir ama neyse. Pardon unutuyordum, bu arada bu okulun başyardımcısıyım, haberiniz olsun. Evet arkadaşlar! Bugün anlatacağım konu oldukça önemli, beni çok dinleyin. İksir yapımından gram ve diğer benzeri ölçüler hakkında sizlere bilgi vereceğim. İksir yapılırken kazana ne kadar sıvı dökmeniz gerektiği hakkında genel teorik ölçü bilgi vereceğim. Şimdi beni çok iyi dinleyin. ''.Profesör sözünü bitirdikten sonra sıranın altından lazım olur diye getirdiğim parşömenimi çıkartıp dersi dinlemeye hazırlandım Bu sırada profesörün sözleri dolanmaya başladı aklımda. O sırada profesör sıranın en başına gidip çeşitli şişeleri anlatmaya göstermeye başladı. Gösterirken bir yandan da iksir yapımının inceliklerini anlatıyordu. Daha sonra profesör bunları bırakarak bu anlatacaklarının önemli olduğunu ve not etmemiz gerektiğini söyleyince kalemimi ve mürekkebimi de hazır ettim.




Profesör iksir matematiğinin ikiye ayrıldığını ve bunların kütlesel ve hacimsel olarak isimlendirildiğinden bahsetti. Daha sonra iksir ölçülerinin normal ölçülerden daha karışık olmasına rağmen isimlerinin ünlü Muggle matematikçilerinden geldiğini söyledi. Hacimsel kütlenin birimlerinin Knaught, Eucli, Ferlast olduğunu söyledi ve sonra kütlesel ölçüye geçti. Kütlesel ölçünün az kullanıldığını ve genel olarak mantıksal yollar izlediğini söyledi. Bunun sık kullanılan birimlerinin ise Pondus ve Exinfini olduğunu söyleyerek konusunu bitirdi. Biz bunları yazarken profesör saatine bakıyor ve tekrar bize dönüyor. Aldığı nefesten tekrar konuşacağını anlıyorum ve hızlıca bitirerek profesörü dinlemeye koyuluyorum. '' Evet çocuklar. Bugünlük dersimiz bu kadar. Eminim hepiniz için iyi bir ders olmuştur. Bugün pek uygulama yapamadık, müfredat gereği son dersimiz bir uygulama bir dersi yapacağız. Emin olun, sizi eğlenceli günler bekliyor. Son olarak ödev veriyorum, ödeviniz uçuç tozu iksirinin malzemeleri ve tarifi hakkında bilgi veriniz. Kendinize iyi bakın. Sihirli günler. Profesör konuşmasının bitirir bitirmez gong çaldı ve Profesör '' Çıkabilirsiniz. '' dedi. Hızlıca toparlanıp doğruca ortak salona, şöminenin başına gitmek için koşarak çıktım kapıdan. Umarım dolmamıştır…



Ders Puanı: 15
Ödev Puanı: 15
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
II.Sınıfların I.Dersi - Derslik
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» I.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» III.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» IV.Sınıfların I.Dersi - Derslik
» IV.Sınıfların I.Dersi
» I.Sınıfların II.Dersi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz... :: Genel Olarak Wigtown :: Ders Arşivleri-
Buraya geçin: