Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
https://discord.gg/QCRdw8xVE8

 

 Vampirlerin Genel Özellikleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Riley Krghia
Vampir Lordu & Konsey Başkanı
Vampir Lordu & Konsey Başkanı
Riley Krghia


Mesaj Sayısı : 347
Kayıt tarihi : 03/07/10

Vampirlerin Genel Özellikleri Empty
MesajKonu: Vampirlerin Genel Özellikleri   Vampirlerin Genel Özellikleri EmptyC.tesi Kas. 10, 2012 12:57 am

Vampirlerin Genel Özellikleri ve Kurgusal Anlamda Yapılanmaları

Vampirler,Wigtown Wanderers’ta, kurgusal olarak Harry Potter dünyasındakinden biraz daha farklı olarak yapılandırılmıştır. Öncelikle bireysel, ardından toplumsal özelliklerine değinecek olursak:

Vampirlerin oluşum sürecinden ölümüne kadar yaşanması muhtemel durumlardan bahsedersek eğer, bir vampirin oluşumu şu şekilde olur.

Bir insan, büyücü ya da muggle fark etmez, tıbbi anlamda ölümü gerçekleşmeden önce, bir vampir tarafından ısırılmış ve aynı zamanda bir vampirin kanından da içmiş olması gerekir. Bunu isteyerek ya da istemeyerek yapması fark etmez. Ölümünün üzerinden yirmi dört saat geçtikten sonra, vampir kanı içmiş ve vampir tarafından ısırılmış kişi, öldüğü yer her neresiyse orada vampir olarak gözlerini açar. Vampir olarak gözlerini açmaması için , yirmi dört saat geçmeden hemen önce, bedeninin parçalara ayrılmış, kalbinin çıkarılmış olması gerekmektedir.
Bir yenidoğan, genel kanının aksine güçsüz ve savunmasızdır. Vampirler yaşla güçlenir ve tecrübe ile gelişirler. Bu yüzden kurgularda, yenidoğan vampirler yalnızca yetenekleri ile üst düzey avantajlar elde edebilirler. Bu gibi bir durumu, role play seviyesi yüksek olduğu halde, yenidoğan olmak isteyen üyelerimiz için getirmiş bulunuyoruz.

Vampir, dönüştürüldüğünden sonra ilk uyandığında, duygusal ve fiziksel anlamda karışıklık hisseder. Duyuları ciddi anlamda güçlenmiş ve algıları normal bir insandan çok daha kuvvetli olacak şekilde açılmıştır. Gücü tek kişilik bir bedenden beklenmeyecek kadar artmış, hızı saniyelerle ölçülecek ve çıplak gözle takip edilemeyecek kadar aşkındır.

Dönüştükten sonra eğer dönüştürücü yanında ise, onu bir çeşit öğretmen ve yaratıcı olarak görüp, emirlerine riayet eder. Dönüştürücüsünün emirlerine riayet etmeyen vampirler, olası ölüm tehlikeleri ile karşı karşıya kalabilir ya da bizzat dönüştürücüleri tarafından öldürülmek zorunda kalabilirler. Yaşça büyük olduğu varsayılan dönüştürücü, her zaman yenidoğandan daha güçlü olacağından, dönüştürdüğü kişiyi kontrol eder. Ona yapması gerekenleri ve kalan kuralları öğretmekle sorumludur. Bunun için özel olarak hazırlanmış sahada eğitimi gerçekleştirebilir.

Vampirler, insan veya hayvan kanı içerler. Bununla ilgili seçenekleri mevcuttur. Bağışlanmış kan alabilecekleri gibi, bizzat kurbanlarının boynundan da, rızaları olarak ya da olmaksızın beslenebilirler. Bu durum, yalnızca şu konuyla ilgili sorun çıkarır:

İngiltere Sihir Bakanlığı vampirlerin İngiltere sınırları içerisinde muggle veya büyücülerden rızaları olmaksızın beslenmesi halinde, gerekli cezalandırmayı uygulamakla yükümlüdür. İngiltere dışındaki konularda müdahale hakkı yoktur. Bakanlık ve vampirler arasındaki ilişkileri ayrıca bir başlıkta, netleştiğinde açıklanacaktır.


Gelelim ÖZEL YETENEKLER’e:

Vampirlerin dönüştürüldükten sonra elde ettikleri birtakım yetenekler mevcuttur. Bu yeteneklerden bazıları tüm vampirlere mahsustur, bazıları ise, belirli kişilerde mevcuttur. Bu kapsamda, her vampir, mükemmel derecede iz sürebilir, aynı zamanda her biri kanında büyülü kan dolaşmayan her insanı etkileyebilir. Bu etkileme, kişinin gözlerine bakarak yapılır. Vampir, gözbebeklerine odaklandığı kişinin, hafızasındaki bilgileri silebilir ya da yenilerini ekleyebilir. Yahut, etkilediği kişiyi bir iş yapmaya zorlayabilir ve bu süreçte istediklerini hissetmesini sağlayabilir. Genelde beslenme aşamasında işe yarayacak bir özelliktir. Belli kişilere mahsus yetenekler de vardır. Bu yetenekler şunlardır:

-Mutlak Koruma
Kullanıcısını, kaynağını yeteneklerden alan her türlü saldırıya karşı korur. Bu yetenek vampirler arasındaki düellolarda kullanılabilir. Büyücü vampir düellolarında işe yaramaz. Role play seviyesi sınırı yoktur.

-Uyuşturma
Uyuşturma yeteneği, vampirin karşısındaki kişiyi uyur ve uyanık hallerde uyuşturmasına göre değişkenlik gösterir. Eğer uykudaysa, uyuşturulan kişi acıyı hissetmez. Uyandığında, kendisini sadece kötü bir kabus görmüş gibi hisseder fakat kabusu kesinlikle hatırlayamaz ve eğer uyuyorken kanı emilmiş ise kendisini halsiz hisseder. Yalnızca vücudundaki izlerden saldırıya uğradığını ya da onu bir şeyin ısırdığını anlayabilir. Eğer vampir izleri kolay görünen bir yere bırakmışsa tabi...
Uyanıkken ise, hipnoz benzeri bir etki yaratır; ancak kurban yönetilemez, yalnızca etkisiz hale gelir ve tepki veremez.
Bu yetenek vampir&büyücü, vampir&vampir düellolarında kullanılabilir. Yeterli zar geldiği sürece, rakibi iki el hareketsiz bırakır. Yeteneğin Role Play seviye sınırı Göz Kamaştıran’dır.

-Ruh Okuma
Karşısındaki vampirin duygularındaki değişikliği hissedebilir ve kendi istediği duyguyu karşı tarafa hissettirebilir. Oldukça zor bir durumda, aşırı rahatlık hissettirip, kurbanını gafil avlayabilir. Ayrıca, kurgusal diyaloglarda da işe yarayabilir. Role Play seviye sınırı yoktur.

-Belle Morte -Ardeur
Belle Morte bir soy isimdir. Soyun kullandığı yeteneğin genel adı Ardeur’dur. Ardeur şehvetten güç çekebilme yeteneğine verilen isimdir. Vampir başta ısırdığı kurbanı ‘gelini’ haline getirebilir ve kontrole bağlı olarak kısa süreli yada uzun süreli kurban üzerinde kontrol sağlayabilir. Bu özelliğe sahip vampirler kandan olduğu gibi şehvetten de beslenebilir, hatta beslenmesi zorunludur. Yeteneğin asla bir doyum noktası yoktur. Ayrıca kan gibi düzenli bir beslenme gerektirir, Ardeur’dan vazgeçmek ya da Ardeur’u tatmin etmek mümkün değildir. Vampir Ardeur’u değil, Ardeur vampiri kontrol eder, ancak uzun bir süre sonra yönlendirme sağlanabilir. Özelliği kullanmak ve biraz da olsa dizginlemek uzun yıllar gerektirir. Özelliği ‘tam anlamıyla’ kullanmayı başaran dişi vampirler ‘Succubus’ erkek vampirler ise ‘Incubus’ olarak isimlendirmiştir. Ancak Incubus /Succubus düzeyine erişmiş yahut erişmemiş her vampir ısırıklarında diğerlerini etki altına alabilme yeteneğine sahiptir. Ardeur için kurban seçimi konusunda dikkatli olunması birden fazla kurbanla beslenilmesi gereklidir aksi takdirde Ardeur yan etki yaratabilir ve bir kurbandan fazlaca beslenme durumunda olan vampir o kişiye karşı duygusal çekim hissedebilir. (bknz: bahsi geçen seride bunu kullanan vampir iki yanı keskin bıçak olarak tanımlamıştır)
Role play seviyesi sınırı yoktur.
*Not: Bu bir soy ismidir.

Uyuşturma yeteneği düellolarda kullanılabilir; ancak diğer yetenekler kurgusaldır.


Vampir Konseyi:

Vampir konseyi ve lordu tarafından seçilmiş belli başlı vampirlerden oluşur. Bu konsey, var olan vampir yasasının uygulanmasıyla ilgili denetimleri yapar ve mahkemelerde gerekli hükmü verir.

Bölge Liderleri:

Vampir dünyasının ayrıldığı bölgelerin her birinden, bir ya da bölgenin büyüklüğüne göre iki vampir sorumludur. Bu vampirler, bölgelerinde gerçekleşecek yasalara aykırı durumlarda, konseyle iletişime geçmek durumundadırlar. Konsey tarafından fark edilen fakat bildirilmeyen suçlarda, öncelikle bölge lideri sorgulanır ve gerekirse suçlularla birlikte cezalandırılır.

Konsey ve bölge liderleri kurgusal olarak görev yaparlar. Bir suç işlendiğinde, konsey veya liderler kurgunuza müdahale edecek diye bir kaide yoktur. Kurgusal anlamda zenginlik isteyen her oyuncunun konsey karşısında yargılanması fikri , konsey ve liderlerce seve seve uygulanır. Karakterin yargılanmasının sonucu ölüme gidebilir, bu durumda kurgunun yarıda kesilmesi söz konusu değildir. Hangi suçla konsey karşısına gelineceğine dikkat edilmelidir.

Örnek verecek olursak;
-Bir vampiri haksız yere öldüren bir başka vampir, yargılanmasının ardından haksız bulunursa, ölümle cezalandırılır ya da bir başkasını dönüştürmesi sağlanır.
-Çocuk yaşta bir insanı dönüştürmenin cezası infazdır.
-Vampir kimliğini, başka bir ırkın önünde açıkça ve düşüncesizce belli eden vampirler işkenceyle cezalandırılır. İşkence için örneğin; sivri dişleri sökülebilir. Bu durumda, tekrar çıkana dek kan ememez ve bundan sonraki iki rol oyununda bu şekilde davranması istenebilir. Kendi ırkına hainlik eden vampirler, infaz odasında ölüme terk edilir.



İnfaz Odası


Konseyin en ağır cezasıdır. Vampirler bu cezaya mahkum edildiklerinde bu odaya kapatılır ve ölüme terk edilirler. Oda, oldukça kalın, taştan duvarların tırmanılması olanaksız, düz, yüksek, ve silindirik şekilde yükselmesiyle oluşur. Suçlu bu odaya gece yarısında kapatılır, güneş doğup da öğle vaktine ulaşana kadar ölümünü bekler. odanın çatısı ise çelikten mazgallarla kapatılmıştır. Vampir yukarıya ulaşamaz ve dışarıdan hiçbir etki bu mazgalları sökemez. Gün öğleye yaklaştığında güneş yavaş yavaş odaya dolmaya başlar, tepeye ulaştığında ise birkaç saniye içinde suçluyu küle çevirir.

Vampirlerde Zaman Kavramı, Avantajlar ve Dezavantajlar

Vampirler, gündüz uyurlar ve gece uyanırlar. Gündüz uykusu gün doğumuna yarım saat kala vücudun güçsüzleşmesiyle başlar ve gün batımına yarım saat kala uyandıklarında biter. Vampirlerin saat ihtiyacı yoktur, günün doğumunu ve batımını yer altında dahi hissedebilirler.

Güneş ışığı yaşa ve günün saatine göre vampirlerin tenini yakar. Öğlen saatlerinde en fazla zararı verir . Güneş ışığı altında hareketsiz maksimum iki dakika kalınabilir; ancak bu süre yalnızca yaşlı vampirler için geçerlidir( Role Play seviyesi: Göz Kamaştıran ve üzeri), süre arttıkça kavrulma artar ve yaşla birlikte dayanıklılık artar veya azalır . Genç vampirler, güneşe iki dakikadan çok daha az dayanabilirler. Gölgede dahi olsalar yanmaya devam ederler.


Bir vampir kalbine saplanan kazıkla ölür. Kazığın saplanacak kişi tarafından yontulmuş olması gerekir ve tahta olması şarttır. Bu durumda vampirin bedeni çürüyerek yok olur ve etkisiz hale gelir. Ancak tam kalbin üzerine saplanmalıdır. Aynı zamanda vampirler kafaları kopartılarak da öldürülebilir.

Vampirlerin diğer bir özelliği, davet edilmedikleri özel mülke girememeleridir. Yani, devlet daireleri ya da herhangi bir aileye ait olmayan başıboş ya da toplu kullanıma açık evler vampirlere açıktır. Gereken şey, onun bir kez o eve davet edilmiş olmasıdır. Yüz yıl önce de o eve davet edilmiş olsa, yüz yıl sonra, aynı yere girebilir. Bu izin aynı şekilde geri alınabilir ve vampir görünmez el gibi bir güç tarafından evden atılır. Toplu yaşam alanlarına girebilirler ancak çeşitli tılsımlar ve büyüler onları kısıtlayabilir.(Fidelius)

Doğuştan vampir diye bir şey yoktur!

Vampirler, yanlarında onları geçiren bir büyücü olmadığı sürece Diagon Yolu'na giremezler; çünkü yolun tek bir girişi vardır. Orası da Çatlak Kazan’dır ve girmek için asa kullanmak şarttır.


Vampirler sonsuz yaşam olayına paralel olarak, kan içtikleri sürece genç kalır ve güzelleşirler. Vampir olmadan önceki hallerine nazaran, görüntülerine seksüel çekicilik eklenir. Kan içtiklerinde gözleri kırmızı bir renk alır. Bunun dışındaki zamanlarda gözleri, ölmeden önceki hallerindedir; ancak yine de tam anlamıyla aynı özelliklerle dirilmeyebilirler. Bir vampirin göz rengi ya da ufak tefek bazı özellikleri(saç rengi vs), dönüştürüldüğünde, geri gelmemek üzere kaybolabilir.



Vampirlerin, role play seviyelerine göre yaşları şu şekildedir.

- Role Play Ustası 1000
- Neredeyse Kusursuz 1000-800
- Tarif Edilemez 800-600
- Göz Kamaştıran 600 -400
- İnanılmaz 400 -200
- Mükemmel 200 -100
- Harika 100 -50
Burdan sonraki seviyeler 50 yaş ve altını temsil etmektedir.
- Etkileyici
- Muazzam
- Müthiş
- Düzenli
- İlgi Çekici
- Hoş
- Gayet İyi
- İyi
- Fena Sayılmaz


Kullanıcılar, role play seviyeleri yüksek olduğu halde, genç bir vampir oynatmak istediklerinde, yaşlarından alınan avantaj, yeteneklerine aktarılacaktır. Bununla ilgili düzenleme düello sisteminde mevcuttur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Vampirlerin Genel Özellikleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Karakterinizin Karakteristik Özellikleri
» Harita || Genel

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz... :: Genel Olarak Wigtown :: Kurgular ve Sistemler :: Site Kurguları-
Buraya geçin: