• Dersin Konusu: Sınıflandırma
• Dersin Profesörü: Aline Matilde Jensen
• Ders Zamanı/Hava Durumu: Günün son dersi/ Yağmurlu
• Dersin İşlendiği Yer: III. Bölmedeki sera
• Dersin İşlenişi: Sınıflandırma Nasıl Yapılır?
***
Bugün kalktığında aklına takılan düşünceler artık Aline'nin eski çevikliğini kaybettiğini, mesleği konusunda eski başarısının yavaş yavaş yok olmak üzere olduğunu farketmesine neden oldu. Hep şu şekilde söylenimler alıyordu; eğer bir kadın aşık ise kendini yalnızca aşka adar, eğer bir kadın aşık değil ise kendini yalnızca kariyerine adar. Bu düşüncelerden yola çıkarak artık hayatının odak noktasının bitkilerden çok Antonio olduğu kanısına vardı. Bunca yıl zaten mesleği konusunda elinden geleni yapmıştı Aline ve yaşamın bitkilerden çok daha güzel olduğunu görmesin görmenin zamanı gelmiş, geçiyordu. Meslek hayatında düşündüğü tek şey öğrencileri olmuştu artık. Kariyer, onun için önem sırasında yavaş yavaş alt sıralara doğru düşüş göstermekteydi. Bugün her zamankinden farklı olarak derse öğrencilerden sonra girmeyi yeğledi. Öncesinde yaklaşık yarım saat öncesinden seralara gider, bitkileriyle ilgilenir ve sabırsızlıkla öğrencilerinin gelmesini beklerdi. Oysa artık bu kuralı değiştirmişti.
Öğleden sonraları şiddetle yağan yağmur etkisini azaltmış, çiseleyen damlalarıyla durgunluk getirmişti Hogwarts'a. Aline ise bu durgunluğun tam tersine aşkın neşesiyle suratında olabildiğince gülücük yaratıyordu. Saat itibariyle üçüncü sınıf öğrencileri çoktan derslikteki yerini almış olmalıydı. Seranın dışarısından öğrenci uğultuları rahatlıkla duyuluyordu. Fakat asfalta değen topuklu ayakkabıların çıkardığı tak tuk seslerin seralara doğru yakınlaşmasıyla paralel olarak bütün uğultular yok olmuştu.
Seranın içerisinde tanıdık yüzleri görmek her daim mutlu ederdi Aline'yi. Sıcak bir gülümseyişle selamladı öğrencilerini ve herkesi rahatça görebileceği, öğrencilerine çapraz köşeye geçti. " Merhaba. " diyerek yaptı açılışı. Sonrasında her bir öğrencinin gözünden okunan bilgiye açlık hissiyle direk geçiş yaptı derse.
"Bugün öğreneceğiniz konu aslında Bitkibilim'in temelini oluşturan esas konu olmakla beraber öğrencilerin zorlandığı ve bir o kadarda sıkıcı bulduğu tek konudur." demesinin ardından sesini biraz daha yükselterek merak giderici bir şekilde; " Konumuz sınıflandırma." dedi. Birden gözünün önüne kendi öğrenciliği geldi. Bu konu kendi döneminde Bitkibilim'in ilk konusuydu ve tüm öğrenciler sırf bu yüzden Bitkibilim dersini sıkıcı bulmuştu. Sonraları bitkilerle içli dışlı olan Aline, ders konusunda öğrencilerini sıkmamak adına 1. ve 2. sınıflarda öğrencilere dersi sevdirmek adına çeşitli etkinlikler yapıyor ve ezber kısımları sonralara bırakıyordu. 3. sınıflarında artık etkinliklerden bıkmış olacaklarını düşünerek asıl kısımlara onlarla başlayıp, tek bir dönemde öğretilmesi gerekenleri öğretmeyi daha mantıklı buluyordu. Sıraların yanlarından geçerken, konunun başlangıcı için şu bilgileri öne sundu öncelikle;
"Sihirli Yaratıkların Düzenlenmesi ve Denetimi Dairesi bütün bilinen canavarlar, yaratıklar, bitkiler ve ruhların derecesini bir bakışta anlayabilmemiz için bir rehber sunar. Bu sınıflandırma bizim kendimizi koruma biçimimizi de belirler."
Ve sonrasında kollarını göğsünde bağlayarak önde bulunan tahtaya doğru ilerleyip, cebinden asasını çıkardı. Not almayı yeğleyen birkaç öğrencinin söylediklerini yazmasını beklerken, masasının üzerindeki kitabından 'Sınıflandırma' konusunu buldu ve birkaç dakika inceledikten sonra;
" Sınıflandırmanın beş kategorisi vardır. Şimdi tahtaya bu sınıflandırmayı öz şekliyle yazacağım. Kitabınızda daha ayrıntılı bir anlatım söz konusu. İsteyenler tahtadakileri not alabilir. Çünkü ayrıntının size sıkacağından ve sınavlarda karşınızda çıkmayacağınızdan eminim." diye ekledi. Sonrasında asasını tuttuğu elini yukarıya doğru kaldırarak zarif el hareketiyle tahtaya yazılan yazıyı, öğrencileri gibi izledi.
~Sınıflandırma~
XXXXX
-Büyücü katili olduğu bilinenler
-Eğitmesi yada evcilleştirilmesi imkansız
XXXX
-Tehlikeli
-Uzman bilgisi gerektirir
-Usta büyücüler idare edebilir
XXX
-Yeterli düzeydeki büyücüler ilgilenmeli
XX
-Zararsız
-Evcilleştirilebilir
X
-Sıkıcı
-Herkes ilgilenebilir
-Fazla kolay
Yazılanları kendi sesiyle tekrar edip, öğrencilerin dikkatini o yöne veriyordu. Tüy kalemlerin elden bırakılmasının ardından müjdeli bir haber verircesine gülümseyerek;
"İşte genel hatlarıyla sınıflandırma bu. Tek bir tekrarla işi bitirebilirsiniz." Sonrasında gözlerini seraların dışına dikerek, yağmurun hiddetlendiğini gördü ve öğrencilerine dönüp;
"Yağmurlu günlerde bir an önce yatağıma uzanmak için can atardım. Ve de ödev yapmaktan nefret ederdim. Bu yüzden size bugünlük ödev vermiyorum ve ders bitmeden isteyenler dağılabilir. İyi vakit geçirmenizi dilerim. " diyerek dersi bitirdi. Öğrencilerden bazıları sınıfı terkederken Aline sınıfta birkaç işini halletmek için bekledi. Herkesin dağılması için çalınan 'gong' sesiyle o da seraları terkederek, yağmurun altında cübbesine sarılarak, büyük salona doğru adımlarını hızlandırdı.
***
• Verilen Ödev: Yok
• Dersin Akışı: Herhangi bir olumsuz olay olmadı.