Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Wigtown Wanderers'a Hoş Geldiniz!

Forumumuzda vakit geçirip, role play yapmak lütfen için üye olun.

https://discord.gg/QCRdw8xVE8
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz...
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap
https://discord.gg/QCRdw8xVE8

 

 I. Ders ( 4. Sınıflar )

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Edna Jarvis
Şu anda Muggle'sınız. Lütfen rütbe başvurusunda bulununuz.
Edna Jarvis


Mesaj Sayısı : 281
Kayıt tarihi : 18/11/10
Yaş : 34

I. Ders ( 4. Sınıflar ) Empty
MesajKonu: I. Ders ( 4. Sınıflar )   I. Ders ( 4. Sınıflar ) EmptyPtsi Mart 21, 2011 8:54 am

Dersin Konusu: Strateji Genel Tanımı ve Stratejik Oyunlar
Dersin Profesörü: E. Jarvis
Ders Zamanı/Hava Durumu: Dondurucu Soğuk
Dersin İşlendiği Yer: Savaş Arenası yanındaki büyük ahşap Savaş Sanatı derslikleri.
Dersin İşlenişi:


    Sınıfa bilerek erken gidiyorum çünkü dışarıda esen rüzgar ve tenimde hissettiğim dondurucu soğuk sınıfın da fazlasıyla soğuk olabileceğini hatırlatıyor. İçeri girer girmez sol köşedeki sobayı yakıyorum. İlk önce içeriye pek bir etkisi olmasa da sobadan gelen çıtırtılar içimi ısıtmaya yetiyor bile ve biliyorum bu sıcaklığın sınıfa yayılması beş dakikadan daha uzun sürmeyecek. Ben tahtayı hazırlarken bahçeyi aşan öğrenciler teker teker sıralardaki yerlerini alıyor. Seslerini işitiyorum, kimisi havanın soğukluğundan kimisi derslerden yakınıyor, bazıları ise o kadar kısık sesle konuşuyor ki ne dediklerini anlamasam da bir şeyler çevirdiklerini hissedebiliyorum ve sınıfı yeterince dolu gördüğümde klasik bir giriş yapıyorum.

    “Savaş sanatı dersine hoş geldiniz! Bu benim sizleri ilk görüşüm ve sizin de dersi almaya başladığınız ilk dönem. Dördüncü ve beşinci sınıfta beraber bu dersi işleyeceğiz, şayet devam etmeye karar verirseniz altıncı ve yedinci sınıflarda seçmeli alma şansına sahip olacaksınız. Savaş Sanatı bilmenin size katacalarını teoriklerde dinleyecek ve arena derslerinde anlayacaksınız. ”

    Diye kendimden emin bir şekilde tamamlıyorum sözlerimi. Gölzerimi öğrencilerin üzerinde gezdiriyorum ve kısa bir es vererek asıl konuya gireceğimin sinyallerini ulaştırıyorum onlara. İçime kısa ve sessiz bir nefes çekip tekrar başlıyorum konuşmaya.

    “ Strateji kelimesi günlük hayatınızda çok kullandığınız bir kelime değildir. Peki strateji nedir? Strateji, uzun vadede önceden belirlenen bir hedefe ulaşmak için izlenen yoldur. Bu tabiki stratejini en kısa ve öz olarak ifadesi fakat stratejinin tanımı bile stratejiktir ve her kelimesinin altında bir hedef ve sizi o hedefe götüren yol yatar. “

    Daha söyleyeceklerimi bitirmediğimin farkındayım ama fazla konuşmanın öğrencilerin bir süre sonra dikkatini dağıtacağını biliyorum ve dersime biraz görsellik katmak için cüppemin iç gözünden hızlıca asamı çekiyorum. Ders başlamadan önce hazırladığım, masamın arkasında duran tahtada stratejinin tanımının belirmesini sağlıyorum. Minik bilek hareketleriyle tahtadan beliren kelimeleri izlemek sanırım öğrencilerimden çok bana keyif veriyor. Devam ediyorum anlatmaya.

    “ Bir stratejiyi kurmak için uzun vadeden bahsediyor tanımımız. Buradaki uzun vadenin göreceli olduğunu bilmeniz çok önemli. Çünkü – şöyle düşünün - bir dönem içinde hangi derslere ne kadar çalışacağınız veya hangi çalışma metotlarını kullanacağınız o dönemin tümünü kapsayabilir; fakat yanlışlıkla yolunuzun düştüğü –Yanlışlıkla olduğunu umuyorum, bence bahçenin o yakasına bile geçmemelisiniz- yasak ormanda karşılaşacağınız bir yaratık için bir dönemlik strateji kurmak, şanslıysanız dönemin geri kalan kısmını hayatta tamamlamanızı sağlayabilir ancak. O zaman burada bahsi geçen uzun vadenin, aslında stratejiyi kuracak kadar uzun olduğunu – bu bir dönem de olabilir, birkaç saniye de – unutmamak gerekir. “

    Sözlerimi tamamlarken artık yıllardır verdiğim bu dersin bazı cümlelerini ezberlediğimi fark ediyorum fakat bundan sıkılmamış olduğumu görmek işimi ne kadar sevdiğimi hatırlatıyor. Öğrencileri daha ilk dersten sıkmamak için on beş dakika kadar erken bırakmaya karar veriyorum ve asamı son bir kez tahtaya çevirerek orada yeni kelimelerin belirmesini sağlıyorum. Muhtemelen öğrencilerin pek hoşuna gitmeyecek kelimelerin...

    “ Tahtada beliren sizin strateji ödeviniz, sizden bunu on satırlık bir paragraf halinde parşömene yazıp bana baykuşlarınızla (Rpout: PM yoluyla) yollamanızı istiyorum. Ödev teslim süresi bir sonraki derse kadar, fakat derste aktif değilseniz bile, ödevinizden alacağınız notun sizi iyi bir yerlere getireceğini bilmenizi isterim. Edna Jarvis ile bir SS dersinin daha sonuna gelmiş bulunuyorsunuz, İyi günler. “

    Öğrencilerin uğultularını arkamda bırakarak hemen yan taraftaki odama geçiyorum. Masanın üstünde bir önceki dersten kalma ödev parşömenleri beni uğraştırakmış gibi duruyor.



Verilen Ödev: Bir arazi koşulu seçerek (Kayalık, Sisli, Kar Fırtınalı, Bataklık, Orman veya sizin seçiminize kalmış herhangi bir koşul) bu arazinin size sunacağı avantajları ve dezavantajları açıklayarak yazınız.
Dersin Akışı: Derste olumsuz bir şey olmadı.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
I. Ders ( 4. Sınıflar )
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Wigtown Wanderers'a Hoşgeldiniz... :: Genel Olarak Wigtown :: Ders Arşivleri-
Buraya geçin: